Vadí – nevadí…

Asi nemá smysl připomínat, kolikrát už se probírala krize stánkových DVD. Je tu dávno, ale asi trochu jinak, než se čekalo.

Místo toho, aby se trh náhle položil, zhroutil a sesypal, pozvolna se proměnil dřívější nezvladatelný nával premiérových titulů v neustále opakované rozvozy jedněch a těch samých titulů. Pravda, občas změní balení, ale většinou je s tím spojeno jen a pouze navýšení ceny, leckdy až na dvojnásobek původní částky. Člověk si kolikrát říká, že skladové prostory musí být šíleně drahé a nedostatkové, když se jeden a ten samý titul otáčí na pultech už popáté, posedmé a stále dokola ve frekvenci, kdy sotva dorazí v remitendě zpět k vydavateli, ten ho pošle obratem zase do trafik. Přitom ty samé tituly zaplňují stojany nejrůznějších specializovaných prodejen nebo jsou jimi přecpány komisí stojany (tam alespoň většinou za původní ceny, ne-li dokonce ve slevě).

Do toho jsou k dispozici plány (alespoň od některých) vydavatelů, co kdy za kolik. Jenže mám poslední dobou pocit, že jsou poněkud kontraproduktivní. Když se během jednoho měsíce objeví tři verze, v nichž se občas shoduje oproti předchozí variantě cca 60 procent titulů a 40 procent termínů, opravdu bych se vzteknul při neustálých opravách databáze, z níž se sestavuje měsíční plán. Říkám si, jestli to má vůbec smysl dělat, když je to někdy "pravda" jen týden.

A proč se tu najednou tak vztekám? Nový plán Hollywood Classic Entertainment, kde zase nezůstal kámen na kameni. Opravil jsem jen červen, i když je jeho součástí i červenec a kus srpna, prootže se mi to jeví víc než zbytečné (kdo chce, může se podívat k Pavlovi M.). Opakují se tituly, vydané před měsícem, opakují se poněkolikáté tituly, opakované už několikrát a nakonec se opakují tituly, vyškrábnuté kdesi ve skladech a katalogově dávno nenabízené, které měly svou premiéru třeba už v roce 2007. Jediná naděje je, že zcela výjimečně se objeví za poloviční cenu něco, co při premiéře mělo nechutně přestřelenou cenu.