Partner webu:
POPRON
Přihlášení





Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Nové komentáře
Filmfokus

Magic Box - Nabídka DVD a Blu-ray - únor 2012

  Magic Box ve své tiskové zprávě "odtajnil", které tituly hodlá v průběhu měsíce února 2012 doplnit do svého portfolia. Které z nic...

Celý článek...

This Is It

Filmy v kinech, autor: Ivo Šafus, Pátek, 20. 11. 2009
 

Nechal jsem se přemluvit a šel dělat garde do kina. I u nás se totiž na programu objevil film, kterému bohužel největší reklamu udělala smrt objektu hlavního zájmu - This Is It.

 

 

Nejprve pro ty, co by snad nevěděli, oč se jedná:

 

Snímek This Is It nabídne fanouškům Michaela Jacksona a milovníkům jeho hudby po celém světě jedinečný pohled do zákulisí zpěváka, jak zdokonaloval, tvořil a zkoušel na své vyprodané koncerty, které se měly konat letos v létě v londýnské O2 Aréně.

 

Image

 

Film zachycuje měsíce od dubna do června 2009 a je produkován za plné podpory Estate of Michael Jackson. Čerpá z více než jednoho sta hodin materiálů natočených v zákulisí, ukazuje Jacksona, jak zkoušel řadu svých písní na svá vystoupení. Publiku se dostane jedinečného a soukromého pohledu na Jacksona, jak ho nikdy předtím nevidělo.

 

V neupravovaném a upřímném detailu zachycuje snímek This Is It Michaela Jacksona jako zpěváka, tanečníka, filmaře, architekta, kreativního genia a velkého umělce, jak tvoří a zdokonaluje svoji výslednou show.

 

Image

 

Kenny Ortega, který byl jak kreativním partnerem Michaela Jacksona, tak režisérem jevištní show, také režíruje tento film, který produkují Randy Phillips, Kenny Ortega a Paul Gongaware. Výkonnými producenty jsou John Branca a John McClain. Film bude po celém světě distribuován společností Sony Pictures Releasing.

 

Tolik oficiality.

 

Začátek filmu mi přivodil hned dvojí déjà vu. Ječící davy fanoušků vypadají úplně stejně jako ti, které uváděla do tranzu čtveřice Paul, John, George a Ringo. A vzápětí haldy nadšenců, kteří obětovali všechno, aby se mohli účastnit tanečního konkurzu s vidinou být s M:J. na pódiu, vypadají stejně jako ti v Chorus Line.

 

Vzápětí ale tyto „vedlejší" linie zmizí, protože veškerá pozornost se soustředí na pódium, kde prostě a jednoduše kraluje Michael.

 

Pochopitelně u takto koncipovaného filmu nelze mluvit o něčem, co by se podobalo ději. Polemizovat by se dalo s tím, že dokument ukazuje zákulisí nebo že jde o soukromý pohled. Film stojí na sestřihu zkoušek, takže Jacksona většinu času vidíme na pódiu. Výjimečně konzultuje mimo něj technické záležitosti nebo se účastní natáčení doprovodných klipů, popřípadě se domlouvá na světlech či muzice. A v několika málo okamžicích mu lidé z týmu v jeho nepřítomnosti vyjadřují neskonalý obdiv. O jeho soukromí či životě se tady nic nedozvíte, ani jedním očkem nemáte šanci nahlédnout byť třeba jen do šatny.

 

Image

 

Ale ono to vlastně nevadí. V okamžiku, kdy tenhle pan „umělá hmota" udělá první pohyb, na všechno zapomenete. Není třeba řešit, jak to bylo s jeho dětmi nebo těmi cizími, kolik proinvestoval do svého rozpadajícího se těla. Protože to byl perfekcionalista a opravdu král popu. Člověku se až nechce věřit, že jde opravdu jen o záznam zkoušek, kde případnými diváky byl maximálně technický personál nebo odpočívající tanečníci. Protože není poznat rozdíl mezi tím, co máte naposloucháno z desek a tím, co slyšíte z plátna. O to neuvěřitelnější, že podle měnících se kostýmů během sestřihu je poznat, že každá jedna píseň byla zkoušena třeba i pětkrát.

 

Kritiky nejsou nejpříznivější, v lecčems asi mají i pravdu (neodpustím si pár citací) - To, co má být centrální, "koncertnímu" snímku This is it chybí. Vlastně jde ze všeho nejvíc o příběh zmaru, napření sil k něčemu, co se nikdy neuskutečnilo. Kdo by od This Is It očekával, že tím obnaženým „It" bude Jackson sám, splete se znovu. Ortega nenatočil - respektive nesestříhal, protože o tom, že točí rozlučkovou tryznu, nevěděl - odhalený portrét popového génia při práci. Sledujeme, jak kamerou zpovzdáli zabíraný excentrik rozdává požehnání kapele, tanečníkům, osvětlovačům, zvukařům a vůbec všem, kdo se na zkouškách nachomýtli. Kamera stejně jako všichni v týmu neproniknou jeho osobní bublinou, snímá jenom celek postavy, detail Jacksonovy tváře je skoro stejně vzácný jako nějaký bezprostřední vtip. Odtažitost a odstup neilustruje nic lépe než vzácné okamžiky komunikace mezi Jacksonem a Ortegou nebo jinými spolupracovníky. Všichni se drží v předklonu a snaží se až úzkostlivě neodporovat.

 

Image

 

Přesto se člověku opravdu snadno uvěří, že miloval všechny a psal svoje písně i pro to, aby zachránil amazonský prales. Snadno mu promine, že žehnal týmu, jako kdyby se cítil nejvyšším. Je to kýčovité, bombastické, promakané, úchvatné. A člověka napadá, jestli náhodou není něco pravdy na tom, když v jedničce Mužů v černém je prezentován jen tak mimochodem seznam mimozemšťanů, kteří přijali krytí lidskou podobou a tu nechávají zaniknout, když se vrací někam tam zpátky...

 

Žánr: Dokument / Hudební

Země původu: USA

Rok vzniku: 2009

Délka: 112 minut

Původní název: This Is It

Světová premiéra: 28. října 2009

Premiéra v kinech ČR: 29. října 2009

Režie: Kenny Ortega

Produkce: Michael Bearden, Chantal Feghali, Paul Gongaware, Kenny Ortega, Randy Phillips, Robb Wagner

Hudba: původní - Michael Bearden

Kamera: Sandrine Orabona, Tim Patterson

Střih: Don Brochu, Timothy Patterson, Kevin Stitt

Kostýmy: Michael Bush, Erin Lareau

Společnost: Columbia Pictures / The Michael Jackson Company / AEG Live / Stimulated

Hrají: Michael Jackson, Alex Al (Electric and Synth Bass), Nick Bass (tanečník), Michael Bearden (klávesy), Daniel Celebre (tanečník), Mekia Cox (tanečnice), Misha Gabriel (tanečník), Chris Grant (tanečník), Judith Hill (vokalistka), Dorian Holley (supervize vokálů), Shannon Holtzapffel (tanečník), Devin Jamieson (tanečník), Bashiri Johnson (Percussion), Charles Klapow (tanečník), Jonathan Moffet (Drums), Tommy Organ (Guitar), Orianthi (Lead Guitar), Darryl Phinessee (vokalista), Mo Pleasure (Keyboards/Trumpet), Dres Reid (tanečník), Ken Stacey (vokalista), Tyne Stecklein (tanečnice), Timor Steffens (tanečník), a další

 

29 Komentáře
Tarman
06.05.2010 13:36

Tak jo, tak teda můj názor. Já sem chodím abych věděl kdy co vyšlo a když mě něco zajímá, tak si to rozkliknu a přečtu něco víc, ať je to kladný nebo ne. Můžeme být moc rádi, že tu takový web vůbec je.

A k Jacksonovi? Byl to plastikový bakelit a UMĚL dělat nádherný písničky a mam ho za to rád. A nelíbí se mi, že od určitý doby po něm neštěkl ani pes a už tuplem se mi nelíbí že když zemřel, najednou bylo halóóó a všichni se mohli zase po něm zbláznit. Tečka.

PetrD
23.04.2010 18:05

Richie: Já tomu asi fakt nerozumím.

1) Kde pořád bereš tu aroganci?? Chtěl jsem po tobě příklad. Nic. Místo toho jsem se dozvěděl, že když kupuji příbaly a ne DVD za plnou cenu, jsem asi trotl, co si chodí na inet stěžovat. Mimochodem, i já mám doma spoustu DVD za plnou cenu a to dokonce i českých ještě z dob, kdy stála kupř. Eva tropí hlouposti 550,- Kč.

2) Kde jsi sebral, že tenhle server a jeho autor píše recenze? Kdyby tohle byly recence (Ivo, promiň), tak potěš koště.

Pořád mi uniká smysl toho, co kritizuješ. Poradím ti - a zdarma, to dnes nikdo jen tak nemá. Zaregistruj si doménu, zaplať si webhosting, udělej si web a chutě do toho. Můžeš psát svoje recenze, svoje názory.

Věř, že vůbec nevíš, co je AROGANCE.

Ivo_S
23.04.2010 17:09

Takže naposledy pár arogantně zamindrákovaných vět.

Snad každý přístroj má dneska takový čudlík, jehož pomocí lze zapnout, ale především také vypnout.

Do hospody, kde nalévají něco, co mi nechutná, nelezu.

Neustále mi tu někdo podsouvá, že jsem kritik a píšu recenze. A není mi pořád jasné, kde to v těch upoutávkách a informacích kdo vidí. Stejně tak nevím, jak je možné, že někdo ví líp než já, k čemu tenhle web je.

Klikacích seznamů, co kdy vyšlo, je na netu plno. Kromě těch, co podle mého mají smysl a fanoušky (klub na Dámě nebo na Lopuchu - i když ten podle jednoho místního přispěvatele smrdí), je spousta dalších. Ať už jsou součástí třeba citované CSFD (nebo FDB nebo SMS), nebo portálů novin (lidovky) - stačí se jen zeptat pana Googla.

Ano, někteří si sem zjevně chodí jen vylévat vztek. Buď pozdraven, kdo s dobrým úmyslem odcházíš!

podzimator
23.04.2010 16:29

richie: Co je spatnyho na mym prispevku? Proc jsem chodis kdyz je to tady tak spatny? Chodis se sem akorat nad ostatni povysovat?

jardel09
23.04.2010 15:18

richie: celé je to o tom, že někomu se něco líbí a druhému ne. Když lidi budou obhajovat ordinace a akčňáky tak je to v principu to samé jako když někdo bude na druhé straně kritizovat this is it. Už se začínám ztrácet kdo tady napadnul koho, ale s arogancí si na iva vyrukoval tuším ty - ta věta o tom, že si tady většina uživatelů může nechat o nákupech dvd v obchodech nechat jenom zdát teda arogantní není ani trošku a celkově ten tvůj dost dlouhej příspěvek devalvovalasmilies/cool.gif

jardel09
23.04.2010 14:55

podzimator: jsem si říkal co jsem to napsal smilies/tongue.gif

Richie
23.04.2010 14:37

No comment...smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifinteligence se prostě pozná na 1.pohled...

podzimator
23.04.2010 14:34

Richie: Jestli máš problém s tím, že tu kromě informací co kdy vyšlo, jsou i sesumírovaný hodnocení tisíců uživatelů ČSFD nebo IMDb, tak jsem nechoď..

Jestli ti někdo zkritizoval tvůj oblíbený film nauč se s tím žít. Já třeba nebudu všelicos vyzdvihovat do nebe jenom proto že za komančů bych za to byl rád... A ordinace s****a je.

podzimator
23.04.2010 14:28

Omlouvám se za předchozí příspěvek, měla to být reakce na jardel09.

jardel09: Informacím z Blesku se dá opravdu věřit...

jardel09
23.04.2010 14:27

Informacím z Blesku se dá opravdu věřit... smilies/grin.gif

Richie
23.04.2010 14:10

ad Petr: Ale o tom to přece vůbec není...mě jen prostě vadí jak si tu pořád někdo hraje na rádoby "kritiky" a odborníky,a přitom kritizují ty lidi filmy,které vůbec neviděli a vychází jen z toho,co o nich někdo napíše na CSFD...což ne vždy je objektivní kritika.Ano,přesně tak bych si to představoval.Vidět co kdy vyšlo,nevyšlo,sorry,ale číst pořád tyhlety plky nějakýho zamindrákovanýho chlápka,mě prostě nebaví.Od toho jsou ale opravdoví kritici,a weby,které se tímhle zabývají.Já měl prostě za to,že tenhe web má hlavně informovat,nikoli vyjadřovat soukromé postoje...budeš se divit,ale já sleduju kariéru Michaela Jacksona přes 20 let.Film THIS IS IT se mi zrovna také moc nelíbí,nicméně,je to spíše dokument,než film,který atribuje na Oskara.A jsme zase u toho.Otravuju tady s tím někoho???Neotravuju...ale když prostě tyhle "plky" čtu,nedá mi nezareagovat.To samé ty příspěvky,které tu zase napadají M.Jacksona jako člověka.Kruci co je tohle za web?Chodí si sem lidi jen vylejt vztek,nebo se tu naopak mají něco dozvědět???Já pořád pátrám po původu tohoto webu...kritika samozřejmě patří ke všemu,to je jasné.I já s ledovým klidem snesu kritiku na své oblíbené filmy.Každému se opravdu líbí něco jiného...ale nevím jestli si si toho už všiml,ale většinou se tu opravdu "skoro nesmí kritizovat akční filmy".Zato seriály typu Ordinace v růžové zahradě,ty tu každej smete ze stolu už jenom z principu.Ptám se proč???Je to nutné???Na CSFD je to úplně to samé.Někdy mi tak nějak připadá,že lidi už jsou asi moc "rozmazlení".Ještě před 10 lety by za takovou Ordinaci byli rádi.Dneska nevoní nikomu NIC!!!Ať se podívám na cokoliv,všude ta kritika je.A čeho je moc,toho je příliš....asi sem hrozně skromnej filmovej fanoušek.Taky je to asi o tom,že si umím vybrat co mě baví a co se mi líbí.A tak nemám potřebu si sem chodit stěžovat,brblat,a cpát to tu každýmu na potkání "za co sem zase vyhodil 49 Kč"....(Já vyhazuju daleko víc za DVD z normálních obchodů,o čemž si zde taky většina lidí může nechat tak akorát zdát.Protože by tolik peněz za DVD v životě nedali.Hlavně že podporujeme rozvoj kinematografie že....)

jardel09
23.04.2010 13:53

Annie: ono se toho dá čerpat a najít mnoho. Dokonce jsem na webu našel článek o cher, že neměla ani jednu plastickou operaci.

Annie
23.04.2010 13:34

jardel09: Michael měl kožní onemocnění s názvem Vitiligo, proto zbělal, on byl pyšný na to, že je černoch! A nos neměl umělý, měl ho pouze zmenšený. To je vše. Tak prosím, než o něm začnete něco psát, zjistěte si seriózní informace o tomto vynikajícím umělci a člověku.

jardel09
23.04.2010 08:11

mě připadá, že byste ten web raději viděli jenom jako - název titulu, cena, vyšlo/nevyšlo dne, odkaz na imdb a csfd. Mě to teda připadá lepší takhle než to mít jako strohé info a článek plnej odkazů - to už si mohu tituly hledat na googlu sám. Že se autorovi film nelíbil(ale sejkoro to se mu ještě stane tolikrát) to je fakt divné, že má každej jinej vkus. Nikdy sebe nenazval kritikem, který by měl zůstávat objektivní a upřímně i když mi napíše o filmu, který budu chtít vidět a zkoupit si, že to je k0k0tina na kvadrát tak mě rozhodně neodradí. howhg
p.s. majkl sice byl velkej umělec a znamenal revoluci v pop music a kultuře samotné, ale že měl vybělenou kůži a umělej frňák je prostě fakt.

PetrD
23.04.2010 07:24

Proč jsou všichni přesvědčeni o tom, že to, co kdo napíše o DVD nebo filmu, musí být nutně chvalozpěv a když se to autorovi článku nelíbí, nebude o tom psát?

Richie, nezlob se, ale arogance je cítit spíš z tebe. Je vidět, že články nečteš. Ano, autor přebírá hodnocení z CSFD (a také např. z IMDB). Ale k tomu napíše "hodnocení na CSFD tolik a tolik procent", případně shrne hodnocení z více serverů a napíše "mezi tolika a tolika procenty". Ano, autor přebírá názory z CSFD (a opět nejenom odtud). Ale k tomu napíše "cituji některé komentáře". Takže kdo chce, film si na CSFD vyhledá a přečte si o něm vše.

A zároveň jsi krásně nahrál na smeč. "mnoho lidí tu o pojmu "tolerance" nemá ani potuchy,něco jako jinakost,rozdílnost ve vkusu tady asi také zná hodně málo lidí..." - hlavně že ty jsi tolerantní, nevadí ti negativní ohlasy na tvůj oblíbený film. Zjevně ne. Tak tu, prosím, nepiš o toleranci. Přečti si diskuzi od prvního příspěvku Eddieho, se kterým tak mohutně souhlasíš. On první začal s netolerancí, když napadl autora článku za to, že píše o něčem, co se mu ne až tak líbilo.

Aby bylo jasno, neodsuzuji tvůj názor, máš na něj právo. Ale nechápu, proč sem pořád chodíš, když se tu píše pozitivně jen o Van Dammovi. Jistě je serverů o vydaných DVD víc, kde Van Damma chválit nebudou - mimochodem i podle mě je většina takovýchto akčních filmů "celkem o hovně, soudruhu Bláho".

Annie
22.04.2010 23:40

Vynikající dokument, ty koncerty by byly fantastické, moc jsem se na jeden z nich těšila... R.I.P. :'-( I love you more, Michael.

Ivo_S
22.04.2010 20:43

Ano, to je ta správná tolerance, označit celý žánr oním použitým slovem. A doufám, že tentokrát je arogantní každé mnou použité slovo, každé druhé se mi zdá málo.

Nudle
22.04.2010 20:27

Vypadá to, že vy naopak více úplně nejlépe na světě, jak má web o dvd vypadat, o všech dvd máte podrobné informace v hlavě a vůbec vás nebudou štvát názory jako váš, nechcete se stát redaktorem? :-D

Richie
22.04.2010 20:19

Souhlasím naprosto s Eddiem.On vůbec "pan administrátor" a jeho arogance,kterou vyjadřuje snad v každém 2.slově která tu o DVD píše,je docela asi sám nejlepší filmař a umělece na světě.Překopírovat obsah filmu z CSFD,a hodnotit dle komentářů a procent hodnocení tohoto serveru vypovídá opravdu o "obrovské" objektivitě...:-)a ještě více mne baví věta na boku tohoto webu:

Co vám na portálu dvdinform.cz schází? Je něco, co musíte hledat jinde? Případně něco, co vám až tak úplně nevyhovuje? Za každý názor díky!

No je to jako házet hrách na zeď a cokoliv sem psát nemá vážně cenu....mnoho lidí tu o pojmu "tolerance" nemá ani potuchy,něco jako jinakost,rozdílnost ve vkusu tady asi také zná hodně málo lidí...jak jsem si tak všiml,hlavně fanoušci filmů s panem Van Dammem a jemu podobní si myslí,že celý svět zajímají ty jejich akční píčoviny!!Píšu záměrně - píčoviny,protože pro mne je každý tak zvaně akční film většinou píčovina.Akorát to má rozdíl - já nemám od takových potřebu to neustále někomu cpát,vnucovat mu to a chtít to sdělit celému názoru...a proto tu nekritizuju tyto filmy,a zároveň nevyzdvihuju do nebes filmy co se zase líbí mě.Nějak to nemám zapotřebí...smilies/wink.gif

jardel09
22.04.2010 12:32

dyť to bylo chodící lego...ksicht z pvc a hrál si s dětma

PetrD
22.04.2010 11:20

Hned první tvá věta, cituji "Nechápu proč děláš recenzi nebo informuješ o DVD, když máš na dannou věc takový názor viz. "umělá hmota".", je obecně o tom, že nemá psát recenze na to, co až tak nemusí.

Mě ta recenze fakt nepřijde pod úroveň. Proč podle tebe nemá úroveň? Kvůli slovům "umělá hmota"?

Eddie
22.04.2010 08:30

Já přeci neříkám aby ho zbožňoval.smilies/smiley.gif Jen sem mluvil o tom, že když už píše nějakou recenzi tak by to mělo mít nějakou úroveň.

PetrD
22.04.2010 08:24

To jako recenze může psát jenom ten, kdo MJ zbožňuje? Už to vidím před očima... "Božský film o božském idolu... Skvělý výkon... Neviděl jsem nic lepšího... Všichni se běžte podívat...". Dík, ale radši si přečtu tuhle recenzi nezbožňovatele než recenzi zaslepence.

A mimochodem, "danou" se píše jedno "n", Ivo si může psát co chce (a to i o filmech, které se mu nelíbí) a s umělou hmotou má pravdu.

Eddie
22.04.2010 07:35

Nechápu proč děláš recenzi nebo informuješ o DVD, když máš na dannou věc takový názor viz. "umělá hmota". Beru to, že každý má možnost vyjádřit svůj názor a nemusí nikdy soulhasit s ostaními. Pokud píšu recenzi má to mít nějakou váhu a styl a né tohle. On za svůj život něco dokázal. Kdežto ty tady informuješ o DVDčkáchsmilies/smiley.gif...

Verulik
29.01.2010 10:10

R : Naprosto s tebou souhlasím, ale to že by o něm psali tet dobrý věci to že by mělo být dvědomí novinářů? Ne ani náhodou oni žádný svědomí nemaj... Akorát na něm vidělávaj ještě po jeho smrti!! Je to strašný když žil tahali z něj pěníze jak se jen dalo tím že na něj házeli špínu a tet ho opjevujou proto aby znovu vidělávali je to hnus!!!!!

R
20.12.2009 13:51

Sere mě, že teď ho najednou všichni vychvalujou - obtvlášť novináři. On byl takovej celej život. Všimněme si třeba, že vždycky na všechny otázky odpovídal stejně - žádný změny názoru nebo odporující si tvrzení. A myslim, že když někdo lže, dřív nebo později se do těch lží zamotá... Když MJ ještě žil, bulvár na něj házel takový sračky, že se mi z toho doteď dělá špatně, ale co je ještě horší - že lidi tomu slepě věřej, berou to jako fakt. A teď se podívejme, jak ho páni novináři najednou zase opěvujou. No jo, špatný svědomí dělá někdy divy... Svině.

Scream_Ywus*
25.11.2009 21:46

Michael prostě byl je a bude navždycky nejlepší, toho pána umělou hmotu sis mohl odpustitsmilies/sad.gif Mě se TII jakožto velké fanynce líbilo, byla jsem na něm 4x

Aenigma
20.11.2009 23:17

ja jsem tedy cetla a slysela jen a jen priznivou kritiku. a nejlepsi Michaelova leta si navzdory svemu veku nepamatuji, takze me to silenstvi nejak minulo.

Yangus
20.11.2009 18:36

Byl jakej byl ale jedno je jisté zpívat a tancovat uměl.


Napište komentář
 
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
smile
wink
laugh
grin
angry
sad
shocked
cool
tongue
kiss
cry
menší | větší
 

security image
Opište zobrazená písmena


busy
Joomla SEF URLs by Artio
Vyhledávání