Téma dne: EcoDisk + malá anketa na závěr

Zhruba od listopadu 2007 se na prodejních místech v celé České republice objevila historicky první novinka digitálních technologií v Česku, tzv. EcoDisk. Jejími propagátory jsou dvě společnosti, VAPET Production, spol. s r. o. a Řitka Video s.r.o. Jelikož se kolem tohoto výrobku strhla slušná diskuze, zda-li kupovat či bojkovat, dovolujeme si zde nabídnout článek uvedený na stránkách společnosti Řitka video s.r.o. Vzhledem k očekávané další diskuzi pod článkem prosíme pouze o věcné připomínky.


Co je to EcoDisk?

Jedná se o naprostou novinku ve světě digitálních technologií. Disk se již na první pohled od klasického DVD liší svou tloušťkou, ohebností a tím pádem i jistou „nerozbitností“.

Jaké jsou tedy jeho vlastnosti?

• Disk je pružný a ohebný.
• Vyroben z „chytrého“ materiálu pamatujícího si tvar.
• Je kompatibilní se všemi běžnými DVD přehrávači.
• Díky svým fyzikálním vlastnostem je ideální jako příbalový propagační materiál .
• Životnost 200 let.
• Větší odolnost proti mechanickému poškození.

EcoDisk, který byl exkluzivně patentován v Evropě, je vyroben z 50 % běžného množství polykarbonátu, finální výrobek má poloviční tloušťku (0,6 mm) a poloviční váhu (8 gr) běžného DVD disku. Díky své odolnosti a pružnosti je téměř nezničitelný…

„Na EcoDisku nás zaujala hlavně jeho odolnost,“ poznamenal šéfredaktor vydavatelství Filmag Jiří Zídek. Díky faktu, že měsíčně vydáváme několik titulů v mnohatisícových nákladech, jsme usoudili, že právě EcoDisk by mohl být tou věcí, která konečně odstraní stížnosti zákazníků, kteří u časopisů našli přílohová DVD poškrabaná, nebo jinak mechanicky poškozená.“

Co je nové, to je dobré?

„EcoDisk je naprostou novinkou ve světě digitálních technologií a je tudíž jasné, že člověk, který se s ní setká, získá okamžitě pocit nedůvěry. Při prvních prodejích se díky malé váze disku vyskytly názory, že papírový obal je prázdný, nebo že ta tenká ohebná věc zničí DVD přehrávač, což je samozřejmě nesmysl,“ odpovídá Jiří Zídek na otázku, jaké byly reakce na novinku, kterou uvedli na trh.

Poznatky prodeje ze zahraničí:

• V Anglii prodáno 5.000.000 EcoDisců.
• 21. října 2007 prodalo vydavatelství SUNDAY – největší prodejce novin v Evropě – 2.500.000 EcoDisců jako přílohu svých novin a neobdrželo žádnou stížnost.

Myslíte si, že má EcoDisk budoucnost?

„Rozhodně ano. Alespoň v naší branži. Když opomineme otázku ekologie, která je pro mnohé lidi jen pojmem, EcoDisk díky svým vlastnostem, pružnosti, váze a hlavně životnosti, která má být až 200 let, tím ideálním médiem pro příbaly k novinám či časopisům. A navíc vedle ekologie je zde ještě jeden významný faktor – ekonomie. EcoDisk je díky své technologii i cenově dostupnějším médiem, což v době, kdy filmy na DVD dosahují historicky nejlevnějších hodnot, hraje rovněž nemalou roli. EcoDisk tak splňuje kladná kritéria pro obě strany. Pro zákazníka i pro vydavatele. Tudíž je dobrým obchodem pro obě strany. Myslím, že brzy o této novince uslyšíme stále častěji.“

Anketa
Jelikož ne všichni se budete vyjadřovat na téma EcoDisk, zajímal by nás alespoň Váš názor formou malé ankety. Je nám jasné, že ekonomie a možná i výše zmiňovaná ekologie hrají hlavní roli, a výrobce neodradí spotřebitelský tlak na změnu, přesto by nás zajímal postoj Vás, našich čtenářů, k danému výrobku. Děkujeme za Vaše kliknutí.