NBC vstupuje na český trh

Mediální skupina NBC Universal vstupuje na středoevropský trh včetně České republiky. Společnost oznámila, že chce na 23 trzích v Evropě, Asii a Latinské Americe zavést dvacítku nových lokálních televizních kanálů.

Na internetu to minulý týden uvedl server Czech Business Weekly s odvoláním na zprávu podniku. Českou republiku označil prezident NBC Universal International Peter Smith jako klíčový nový trh spolu s Portugalskem, Maďarskem, Polskem, Tureckem, Ruskem a Indií.
V těchto zemích chce zavést letos a v příštím roce kanály Sci-Fi a 13th Street, které se specializují na akční a napínavé filmy, a kanál Universal Channel, vysílající kriminální příběhy a pátrací akce.
NBC Universal v současné době provozuje 12 místních zábavních kanálů v 35 zemích.
Chystaná expanze skupiny počítá s rozšířením na 32 kanálů v 58 zemích. Prvními kroky budou spuštění kanálu Sci-Fi v Latinské Americe a kanálů 13th Street a Sci-fi v Nizozemsku.
Společnost předpokládá, že jí nové stanice během tří let více než zdvojnásobí tržby divize Global Networks Division. Smith dodal, že NBC Universal usiluje o trhy s rostoucí základnou uživatelů digitálního příjmu a s rostoucí sledovaností placené televize. Přesný časový harmonogram expanze ale manažeři podniku nechtěli sdělit. Odmítli se vyjádřit i ke způsobu podnikání na nových trzích.